"7-minute workout" som app

Har du prøvd treningsprogrammet til New York Times?

Dersom du ikke har prøvd treningsprogrammet til New York Times, da har du muligheten til å utforske det nå. Det gis også mulighet til å utforske klesmerket colmar for jente og gutt. Første gangen en hørte om dette treningsprogrammet «The 7-minute Workout» ble det omtalt i American College of Sports Medicinet. Gjennom New York Times ble det veldig populært, og det resulterte i at de utviklet en treningsapp. Forskerne bak dette treningsprogrammet har satt sammen 12 øvelser som kan utføres på syv minutter, men det oppnås resultater tilsvarende en times trening. Genialt! Passer veldig godt til de som ikke har så mye tid til å trene, men ønsker å holde en bra treningsform.

Trening på matte

Hva går egentlig «The Scientific 7-minute Workout» ut på? Det er et treningsopplegg som er basert på forskning. Programmet er høy-intensitet sirkeltrening HICT som du bare bruker 7 minutter på, men lover deg å komme i god form på kort tid. Det inngår i programmet 9-12 øvelser med 15-20 repetisjoner. Du bruker din egen kroppsvekt som belastning og motstand, slik at hele kroppen blir brukt. Hver øvelse blir utført i 30 sekunder med 10 sekunder hvilepause mellom hver repetisjon. Viktig at du har høg intensitet, hvor du skal ligge på 8 på en skala fra 1 til 10. Du må virkelig ta i her, du skal kjenne at du jobber. Du må kjøre sirkelen flere ganger dersom du ikke klarer høy nok intensitet, for å oppnå samme effekt. Husk også at teknikk og utførelse av øvelsene er viktig. Øvelsene det er snakk om her er jumping Jacks (helkroppsøvelse), sitte inntil en vegg, armhevinger, crunches, «step ups» på stol, knebøy, dips på stol, planken, løp på stedet med høye kneløft, utfall på nedre del av kroppen, armhevinger med rotasjon ut til siden og sideplanke helt til slutt. HICT treningsprogrammet er bra for å redusere kroppsfett, forbedre insulinfølsomheten, forbedre oksygenopptaket og bygge muskler.

Mann som trener

Share if you like!

Les mer?